@Trainingsspecial

Ton Visser Resultit Sales Training Nederland

 “Zonder doel komt de wind altijd uit de goede hoek.” Trainer en Talentcoach Ton Visser, eigenaar van Resultit Sales Training Nederland, heeft iets met tegeltjeswijsheden. “Echter pas door je doel vast te leggen en daar je strategie op af te stemmen kom je aan waar je aan wilt komen”, voegt hij er vervolgens aan toe.

Ook als je niet in een training bij Ton Visser zit is een gesprek met hem inspirerend. Met Resultit geeft Visser acquisitie-, beurs-, communicatie, offerte en salestrainingen. Enthousiast vertelt hij over zijn drijfveer: het doelgericht in beweging zetten van mensen. “Je ziet meteen of je succes hebt. Vanuit mijn achtergrond, onderwijs, pedagogiek en 20jaar 3M sales ervaring krijg ik hier energie van.” Focus is een van zijn belangrijkste steekwoorden, hier heeft hij een mooie formule voor, E = K x A. “Effect, je doel, is kwaliteit keer acceptatie”, licht Visser toe. “Werk aan draagvlak, kruip in de huid van klanten en deelnemers in de trainingen.”

Effectief communiceren

Tijdens zijn trainingen neemt Visser u mee in het hedendaags zaken doen. Zo geeft hij offertetrainingen. Naast resultaatgericht offreren besteed hij aandacht aan het opstellen van een aansprekende offerte met de juiste structuur. “Het voorafgaande gesprek is bepalend voor de inhoud van de offerte. Kruip daar waar je kan in de huid van die klant. Een actieve opening en sluiting zorgen er vervolgens voor dat de aandacht van de lezer vastgehouden wordt.” Effectief communiceren is het password vandaag de dag om renderend te ondernemen, gelukkig kun je het prima leren. Tijdens zijn trainingen wisselen korte theorie en op de praktijk gerichte oefeningen in de vorm van rollenspelen elkaar in hoog tempo af. De grote hoeveelheid tips uit de praktijk maken zijn trainingen zo succesvol: “Ik krijg regelmatig een paar weken na de training feedback van deelnemers, blij als ze zijn met de bruikbare tips uit de training.” Veel van deze tips noemt Visser ‘laaghangend fruit’: zeer bruikbare suggesties die in de praktijk meteen toepasbaar zijn. “Ik wil graag op korte termijn al waarde kunnen toevoegen.”

Wat is het belang van vragen stellen


In zijn trainingen is vooral ook het stellen van vragen een belangrijk onderdeel. Succesvolle communicatie is gebaseerd op competenties  die je kunt leren. Door oefening van praktijk situaties in de training die opgenomen worden en het vervolgens terugkijken kunnen trainees goed zien hoe ze vooruitgang boeken. “Wat gaat er goed, wat kan er beter, en hóe dan? Dat zijn belangrijke vragen in het trainingsproces. Als er geen tips zijn, dan ging blijkbaar alles goed.” Omdat trainen intensief is, duren de trainingen van Resultit normaliter niet langer dan vier uur. De maximale spanningsboog van de meeste mensen is niet langer, en trainen moet ook leuk zijn. Speedtraining noemt Visser dat.

Zet je locomotief in! zegt Visser

Visser’s volgende uitspraak kan in verkorte versie op een tegeltje:  “Denk na wat je locomotief is. Waar ben je goed in? Wat maakt je uniek? Waarin onderscheid je bedrijf zich? Zet je locomotief in, dan komen de wagonnetjes vanzelf!” Om scherp op de doelen te blijven en deze te realiseren zijn trainingen belangrijk. “Ik vraag bedrijven van tevoren wat hun doel is. Vaak is het antwoord dan ‘dat er weer eens getraind moet worden’. Met wat verder vragen kan een daadwerkelijk doel worden vastgesteld. Het resultaat van elke organisatie wordt voor een belangrijk deel bepaald door de medewerkers en hun doelstellingen en ambities. Hun gepassioneerde inbreng maakt het uiteindelijke rendement. Is er bijvoorbeeld behoefte aan het verhogen van het aantal beursleads voortkomend uit een vakbeurs deelname?” Visser biedt onder andere gespecialiseerde beurstrainingen aan. Op zijn website www.beurstrainingnederland.nl staat alle informatie. Tijdens deze beurstrainingen ligt de nadruk bijvoorbeeld op het succesvoller aantrekken van nieuwe klanten op de beursvloer. “Ook daar moeten de mensen zelf de interactie opzoeken. Aanspreken dus van die beursbezoekers in het beursgangpad. Het is belangrijk dat het beursteam  er zelf zin in heeft, het doel helder is en de zo gewenste beursvaardigheden zich eigen heeft gemaakt. Op die manier nemen ze een open houding aan, maken oog- en persoonlijk contact. En realiseren zo het gewenste doel. Zorg na een beursdeelname er wel voor dat het secretariaat van uw bedrijf klaar is voor een snelle verwerking ”, benadrukt Visser lachend, “want de leads zullen binnenstromen. En correcte verwerking en opvolging door sales, bevestigt dan ook het verwachtingspatroon van die beursbezoekers “.

Ook hier geldt weer zijn credo: kruip in de huid van de klant of gast!
Het stijlvolle logo van een schild met een appel en een goed gemikte pijl geeft perfect weer wat Ton Visser met zijn trainingen wil overbrengen. “Met een goede techniek en voldoende oefening kan iedereen die pijl door de appel schieten.” Zo werkt het ook in de trainingen van Resultit Sales training en Beurstraining Nederland. Bepaal uw doel, leer de techniek en oefen de vaardigheden. En schiet vervolgens aak!                              

Treffend is dan ook de Pay Off;  Enjoy your Results

Contact direct

Resultit
Sales Training Nederland

Engelenburgerlaan 14
6971 BW Brummen (Gld)


T: 0575 56 64 13
info@resultit.nl 

 
Copyright Resultit Sales Training & Coaching | Website door: IZI Services webdesign | Sitemap