Wat is de spiegel van de MysteryGuest ?

 

" Hoe doen we het als organisatie en waar liggen mogelijkheden voor verbetering!" De MysteryGuest geeft u hierop het antwoord. Antwoord en advies in praktische zin. Adviezen die direct, of na training, zijn in- en door te voeren waardoor u aantoonbaar betere resultaten haalt. Resultaten in termen van omzet en klanttevredenheid.

Wat is de werkwijze van de MysteryGuest
De MysteryGuest komt aangekondigd door middel van een afspraak of spontaan uw bedrijf bezoeken als potentiële klant. En gedraagt zich ook als klant. Uiteraard ingeleefd in uw organisatie door middel van voorinformatie en bestudering van uw documentatie / website. Accenten waarop de aandacht moet worden gevestigd zijn voor de MysteryGuest helder.

Wat mag u als resultaat van het bezoek van de Resultit MysteryGuest verwachten
Na afloop van het bezoek ontvangt u binnen 5 werkdagen rapportage van het bezoek.
Hierin staat ondermeer de volgende informatie:

  • Datum, tijdstip en tijdsduur
  • Met wie gesproken en met wie per telefoon ( bij het maken van een afspraak)
  • Hoe verliep het telefoongesprek
  • Ontving de MysteryGuest een afspraak bevestiging ( indien ja, rapportage hierover)
  • Werd de MysteryGuest verwacht
  • Hoe was de ontvangst
  • Stelde de verkoper / adviseur zich voor

 

  • Was er een praatje pot / social talk
  • Werd er oprechte belangstelling getoond
  • Ontving de MysteryGuest informatie over uw organisatie
  • Werd de MysteryGuest op zijn gemak gesteld door koffie / thee of iets anders aan te bieden
  • Of eerst even rond kijken. En hoe werd vervolgens opnieuw contact gelegd
  • Is de verkoper / adviseur oprecht geïnteresseerd in de klant door de juiste vragen te stellen
  • Open vragen in plaats van gesloten vragen

 

  • Werd er gesproken in voordelen voor de klant of in product kenmerken
  • Hoeveel procent van de tijd was de MysteryGuest aan het woord en hoeveel de verkoper/ adviseur
  • Werd er gevraagd naar de huidige en gewenste situatie
  • Wie stond centraal. De klant of de verkoper?
  • Werd door de verkoper / adviseur meegedacht in termen van oplossingen en creatieve ideeën
  • Waaruit bleek de expertise van de verkoper / adviseur
  • Werden voorbeelden aangehaald zonder de privacy van klanten te schaden
  • Werden tekeningen / schetsen gemaakt of suggesties gedaan
  • Bij wie lag het initiatief tijdens het bezoek

 

  • Hoe werd het bezoek afgesloten
  • Welke vervolg actie is afgesproken
  • Hoe werd afscheid genomen
  • Welke informatie ontving de MysteryGuest na afloop van het bezoek
  • Hoe werd een eventueel vervolg afspraak bevestigd

Wilt u ook een helder beeld krijgen waar groeikansen liggen?
Succes komt niet vanzelf zoals u weet. Maar u heeft er wel invloed op. Met het rapport van de MysteryGuest heeft u een uitstekend vertrekpunt voor het verbeteren van uw resultaten.

Neem contact op en we bespreken met u de mogelijkheden.
Bel:  0575 56 64 13 of mail info@resultit.nl

Lees de ervaringen van relaties. En zie welke organisaties u al zijn voorgegaan op portfolio.


 

Contact direct

Resultit
Sales Training Nederland

Engelenburgerlaan 14
6971 BW Brummen (Gld)


T: 0575 56 64 13
info@resultit.nl 

 
Copyright Resultit Sales Training & Coaching | Website door: IZI Services webdesign | Sitemap