Mijn bedrijf wordt een succes

________________________________________________________________________________________________________________

Maak uw keuze(s) of bel 0575 56 64 13 of mail even contact.
Samen stellen we het programma samen dat aansluit bij wat u wenst voor het gewenste resultaat.

Succes heeft u zelf in de hand! Maar komt niet vanzelf zoals u weet. Als ZZP' er weet u dat ook.
Of  u nu nog gaat starten of al actief bent als ZZP' er iedere dag is een uitdaging en verrassing.
En dat is precies waarom u gekozen heeft voor het zelfstandig ondernemerschap.

Een eigen bedrijf runnen vraagt specifieke vaardigheden om succesvol te zijn.
Naast uw vakinhoudelijke kennis en ervaring moet u ook de nodige commerciële vaardigheden u eigen maken.
Daar helpen we u graag bij.

Wat zijn de commerciële aspecten die er toe doen voor uw succes als ZZP'er ?
Maak uw keuze uit de onderstaande onderwerpen.
U leert en oefent in iedere ZZP SpeedTrainingsessie van 4 uur minimaal 3 verkoopaspecten die er echt toe doen.

1.  Hoe komt u in contact met nieuwe klanten

  • De 8 hoofdfasen van het professionele verkoopgesprek
  • Wat is klantgerichtheid en waarin maakt u het verschil t.o.v. de concurrentie
  • De juiste voorbereiding op het verkoopgesprek, waaruit bestaat die
  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de branche en bij uw klant / prospect
  • Voorbereiden van afspraken voor de komende periode voor meer rendement.

2.  Hoe komt u aan tafel bij uw klant / prospect.

  • De 8 stappen van het telefoonscript
  • Maken van een telefonische afspraak met bestaande en nieuwe klanten
  • Omgaan met bezwaren aan de telefoon
  • Maken van een telefonische afspraak én omgaan met bezwaren
  • U heeft een afspraak, wat wel en niet te doen
  • Maken van de afspraakbevestiging per mail en / of brief.

3.  Hoe achterhaalt u de ware klant behoefte.

  • De verschillende vraagstellingtechnieken
  • Koopmotieven, wat zijn de rationele én emotionele motieven
  • Wat is de echte klantbehoefte en hoe komt u daar achter
  • Wat wil de klant nu eigenlijk
  • Waarom koopt de klant nog niet bij u?
  • Hoe achterhaalt u hoeveel budget er beschikbaar is
  • Wie neemt uiteindelijk de beslissing, en hoe komt u daar achter
  • Wat zijn de criteria om de opdracht binnen halen.

4.  Presenteren met succes van uw voorstel?

  • Presenteren in de vlieger structuur van uw product en dienstverlening
  • Demonstreren van de oplossing op onderscheidende wijze
  • Wat zijn de kenmerken en aansprekende voordelen van uw product en uw bedrijf
  • Hoe helpt u uw klant / prospect in te stemmen met uw voorstel.

5.  Inspelen op gedrag. Hoe doet u dat? En wat zijn uw commerciële kernkwaliteiten?

  • Zicht krijgen op hoe u zelf overkomt bij anderen, klanten en uw collega’s
  • Herkennen van de verschillende gedragsvormen bij de klant
  • Uw presentatie aanpassen aan het gedrag van uw klant
  • Weten om te gaan met dominant, sociaal en afstandelijk gedrag.
  • Oefenen met de verschillende vormen van gedrag.

6.  Hoe presenteert u klantgericht uw prijs en condities?

  • Prijspresentatie, de 6 verschillende vormen
  • Presenteren van uw prijs
  • De condities van uw organisaties klantgericht verwoorden
  • Presenteren van de offerte bij de klant / prospect
  • Herkennen van koopsignalen en daar professioneel op inspelen.

7.  Resultaatgericht het verkoopgesprek afsluiten. Hoe en waarom zo!

  • Bezwaren overwinnen
  • Afsluiten van het verkoopgesprek
  • Nazorg = Voorzorg
  • Omgaan met klachten
  • Klantgerichte nazorg.

8.  Ontvangst van klanten / prospects op kantoor of aan huis. Waarin maakt u het verschil?

  • De “tent” is net zo belangrijk als de vent of het "gebouw" en de vrouw
  • Waarin maakt u het verschil
  • Uw toevoegende waarde bij klantontvangst op de zaak
  • Gastheer zijn, wat betekent dat
  • Hoe overtreft u de verwachtingen van de gast(en)
  • Wat zijn de doelstellingen van uw bezoeker en van u
  • Presenteren voor kleine (2-5) en grote gezelschappen
  • Rondleiden door de zaak, wat wel en niet te doen
  • Afsluiten en vervolg actie
  • Afscheid nemen en follow-up.

9.  Succesvol demonstreren | testen | proefopstelling. Wat komt daarbij kijken

  • Waarom testen?
  • Hoe zet u een proef op
  • Wat spreekt u van te voren af
  • Hoe evalueert u tussentijds en na afloop
  • Hoe zet u een resultaatgerichte demonstratie op
  • Wie doet mee, wie zijn uw concurrenten
  • Wat wel en wat zeker niet te doen bij een demonstratie.

10. Klantgericht communiceren per mail of brief.

  • Hoe schrijft u een commerciële brief
  • E- mailen op klant- en onderscheidende wijze
  • Reageren op aanvragen via de mail, per telefoon
  • Bellen en mailen naar aanleiding van een aanvraag.

11. Offertes schrijven die scoren.

  • Standaard offertes scoren niet, wat moet u doen
  • Hoe schrijft u een aansprekende opening
  • Hoe houdt u de aandacht vast van de lezer
  • Welke persoonsvorm spreekt wel aan
  • Hoe omschrijft u klantgericht uw prijs en condities
  • Hoe helpt u uw prospect / klant om in te stemmen met uw offertevoorstel
  • Afsluiten van de offerte en het initiatief behouden. Hoe doet u dat?
  • Opvolgen van de offerte. Hoe doet u dat succesvol.
  • De kracht van e-mailen en offreren.

12. Leren acquireren. Nieuwe klanten werven hoe doet u dat?

  • Wat is het succes achter professioneel acquireren
  • Welke vormen zijn succesvol en welke past het beste bij u
  • Hoe doet u acquisitie aan de telefoon en hoe via de mail
  • Wat is de beste ‘binnenkomer’ aan de telefoon
  • Hoe krijgt u de aandacht en hoe kruipt u in de huid van de prospect
  • De rode loper uitleggen voor u zelf hoe doet u dat. 

13. Verkopen op beurzen. Hoe maakt u van uw beursdeelname een succes?

  • Wat zijn uw doelstellingen
  • Uw succes wordt bepaald voor 30% in de voorbereiding
  • Wat moet u 6 weken voor de beurs geregeld hebben
  • Hoe haalt u bezoekers uit het gangpad uw stand in
  • Hoe spreekt u bezoekers klantgericht aan
  • Waarom met u in “zee”gaan en niet met uw buurman
  • Met wie heeft u te maken. Een beslisser of een beïnvloeder en hoe komt u daar achter
  • Het succes achter een goed beurs formulier
  • Demonstreren en afsluiten op de beurs, hoe doet u dat
  • Afscheid nemen en opvolgen
  • De juiste bedankbrief. Wat wel en niet noemen.

14. Aanvragen via Internet. Hoe krijgt u een TopPositie binnen Google?

  • Uw website is uw visite kaartje. Maar krijgt u ook aanvragen?
  • Wat moet u doen voor een TopPositie binnen Google
  • Hoe behoudt u die TopPositie
  • Wat trekt bezoekers naar uw site en wat juist niet
  • Het belang van de juiste Key Words
  • En de meest pakkende omschrijving.

Wat mag u verwachten?
Kenmerkend voor de Resultit individuele ZZP SpeedTrainingen is de praktische toepasbaarheid in de dagelijkse situatie. Veel oefenen, 80% van de trainingstijd, en aanscherpen van uw vaardigheden die het verschil maken waardoor prospects en klanten voor u en niet voor die ander kiezen. Veel tips en aanbevelingen om succesvol te zijn in het winnen en behouden van enthousiast terugkerende relaties. Dat is wat u mag verwachten van de individuele ZZP  SpeedTrainingen.

Vragen of even klankborden?

Bel 0575 56 64 13 of ga naar contact.
Wij nemen vervolgens contact op met u. 


 

 

 

 

 

Contact direct

Resultit
Sales Training Nederland

Engelenburgerlaan 14
6971 BW Brummen (Gld)


T: 0575 56 64 13
info@resultit.nl 

 
Copyright Resultit Sales Training & Coaching | Website door: IZI Services webdesign | Sitemap