ZZP' ers Trainings Programma overzicht

Succes heeft u zelf in de hand! Maar komt niet vanzelf zoals u weet. Als ZZP' er weet u dat ook.

Of nu nog gaat starten of al actief bent als ZZP' er iedere dag is een uitdaging en verrassing.
En dat is precies waarom u gekozen heeft voor het zelfstandig ondernemerschap.

Een eigen bedrijf runnen vraagt specifieke vaardigheden om succesvol te zijn.
Naast uw vakinhoudelijke kennis en ervaring moet u ook de nodige commerciële vaardigheden u eigen maken.
Daar helpen we u graag bij.

Wat zijn de commerciële aspecten die er toe doen voor uw succes als ZZP'er ?
Maak uw keuze uit de onderstaande onderwerpen.

U leert en oefent in iedere ZZP trainingsessie van 4 uur minimaal 3 verkoopaspecten die er echt toe doen.

1.     Hoe komt u in contact met nieuwe klanten

  • De 8 hoofdfasen van het professionele verkoopgesprek
  • Wat is klantgerichtheid en waarin maakt u het verschil t.o.v. de concurrentie
  • De juiste voorbereiding op het verkoopgesprek, waaruit bestaat die
  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de branche en bij uw klant / prospect
  • Voorbereiden van afspraken voor de komende periode voor meer rendement.

2.     Hoe komt u aan tafel bij uw klant / prospect.

  • De 8 stappen van het telefoonscript
  • Maken van een telefonische afspraak met bestaande en nieuwe klanten
  • Omgaan met bezwaren aan de telefoon
  • Maken van een telefonische afspraak én omgaan met bezwaren
  • U heeft een afspraak, wat wel en niet te doen
  • Maken van de afspraakbevestiging per mail en / of brief.

3.     Hoe achterhaalt u de ware klant behoefte.

  • De verschillende vraagstellingtechnieken
  • Koopmotieven, wat zijn de rationele én emotionele motieven
  • Wat is de echte klantbehoefte en hoe komt u daar achter
  • Wat wil de klant nu eigenlijk
  • Waarom koopt de klant nog niet bij u?
  • Hoe achterhaalt u hoeveel budget er beschikbaar is
  • Wie neemt uiteindelijk de beslissing, en hoe komt u daar achter
  • Wat zijn de criteria om de opdracht binnen halen.

4.     Presenteren met succes van uw voorstel?

  • Presenteren in de vlieger structuur van uw product en dienstverlening
  • Demonstreren van de oplossing op onderscheidende wijze
  • Wat zijn de kenmerken en aansprekende voordelen van uw product en uw bedrijf
  • Hoe helpt u uw klant / prospect in te stemmen met uw voorstel.

5.     Inspelen op gedrag. Hoe doet u dat? En wat zijn uw commerciële kernkwaliteiten?

  • Zicht krijgen op hoe u zelf overkomt bij anderen, klanten en uw collega’s
  • Herkennen van de verschillende gedragsvormen bij de klant
  • Uw presentatie aanpassen aan het gedrag van uw klant
  • Weten om te gaan met dominant, sociaal en afstandelijk gedrag.
  • Oefenen met de verschillende vormen van gedrag.

6.    Hoe presenteert u klantgericht uw prijs en condities?

  • Prijspresentatie, de 6 verschillende vormen
  • Presenteren van uw prijs
  • De condities van uw organisaties klantgericht verwoorden
  • Presenteren van de offerte bij de klant / prospect
  • Herkennen van koopsignalen en daar professioneel op inspelen.

7.   Resultaatgericht het verkoopgesprek afsluiten. Hoe en waarom zo!

  • Bezwaren overwinnen
  • Afsluiten van het verkoopgesprek
  • Nazorg = Voorzorg
  • Omgaan met klachten
  • Klantgerichte nazorg.

8.   Ontvangst van klanten / prospects op kantoor of aan huis. Waarin maakt u het verschil?

  • De “tent” is net zo belangrijk als de vent of het "gebouw" en de vrouw
  • Waarin maakt u het verschil
  • Uw toevoegende waarde bij klantontvangst op de zaak
  • Gastheer zijn, wat betekent dat
  • Hoe overtreft u de verwachtingen van de gast(en)
  • Wat zijn de doelstellingen van uw bezoeker en van u
  • Presenteren voor kleine (2-5) en grote gezelschappen
  • Rondleiden door de zaak, wat wel en niet te doen
  • Afsluiten en vervolg actie
  • Afscheid nemen en follow-up.

9.    Succesvol demonstreren | testen | proefopstelling. Wat komt daarbij kijken

  • Waarom testen?
  • Hoe zet u een proef op
  • Wat spreekt u van te voren af
  • Hoe evalueert u tussentijds en na afloop
  • Hoe zet u een resultaatgerichte demonstratie op
  • Wie doet mee, wie zijn uw concurrenten
  • Wat wel en wat zeker niet te doen bij een demonstratie.

10.  Klantgericht communiceren per mail of brief.

  • Hoe schrijft u een commerciële brief
  • E- mailen op klant- en onderscheidende wijze
  • Reageren op aanvragen via de mail, per telefoon
  • Bellen en mailen naar aanleiding van een aanvraag.

11.    Offertes schrijven die scoren.

  • Standaard offertes scoren niet, wat moet u doen
  • Hoe schrijft u een aansprekende opening
  • Hoe houdt u de aandacht vast van de lezer
  • Welke persoonsvorm spreekt wel aan
  • Hoe omschrijft u klantgericht uw prijs en condities
  • Hoe helpt u uw prospect / klant om in te stemmen met uw offertevoorstel
  • Afsluiten van de offerte en het initiatief behouden. Hoe doet u dat?
  • Opvolgen van de offerte. Hoe doet u dat succesvol.
  • De kracht van e-mailen en offreren.

12.    Leren acquireren. Nieuwe klanten werven hoe doet u dat?

  • Wat is het succes achter professioneel acquireren
  • Welke vormen zijn succesvol en welke past het beste bij u
  • Hoe doet u acquisitie aan de telefoon en hoe via de mail
  • Wat is de beste ‘binnenkomer’ aan de telefoon
  • Hoe krijgt u de aandacht en hoe kruipt u in de huid van de prospect
  • De rode loper uitleggen voor u zelf hoe doet u dat. 

13.   Verkopen op beurzen. Hoe maakt u van uw beursdeelname een succes?

  • Wat zijn uw doelstellingen
  • Uw succes wordt bepaald voor 30% in de voorbereiding
  • Wat moet u 6 weken voor de beurs geregeld hebben
  • Hoe haalt u bezoekers uit het gangpad uw stand in
  • Hoe spreekt u bezoekers klantgericht aan
  • Waarom met u in “zee”gaan en niet met uw buurman
  • Met wie heeft u te maken. Een beslisser of een beïnvloeder en hoe komt u daar achter
  • Het succes achter een goed beurs formulier
  • Demonstreren en afsluiten op de beurs, hoe doet u dat
  • Afscheid nemen en opvolgen
  • De juiste bedankbrief. Wat wel en niet noemen.

14.    Aanvragen via Internet. Hoe krijgt u een TopPositie binnen Google?

  • Uw website is uw visite kaartje. Maar krijgt u ook aanvragen?
  • Wat moet u doen voor een TopPositie binnen Google
  • Hoe behoudt u die TopPositie
  • Wat trekt bezoekers naar uw site en wat juist niet
  • Het belang van de juiste Key Words
  • En de meest pakkende omschrijving.

Wat mag u verwachten?
Kenmerkend voor de Resultit individuele ZZP'ers verkooptrainingen is de praktische toepasbaarheid in de dagelijkse situatie. Veel oefenen, 80% van de trainingstijd, en aanscherpen van uw vaardigheden die het verschil maken waardoor prospects en klanten voor u en niet voor die ander kiezen. Veel tips en aanbevelingen om succesvol te zijn in het winnen en behouden van enthousiast terugkerende relaties. Dat is wat u mag verwachten van de individuele ZZP ' ers verkooptraining.

Vragen of even klankborden?

Bel 0575 56 64 13 of mail info@resultit.nl

 

 

 

 

Contact

SALESTRAINING NEDERLAND

   0575 56 64 13
Contact 
 

NIEUWS

Salestraining Nederland heeft de 2023 EU Benelux Award gekregen voor innovatief en effectief trainen.

Door onze site te gebruiken gaat u akkoord met het privacy beleid. 
Copyright Sales Training Nederland | Website door: IZI Services webdesign | Sitemap