ZZP' ers Trainings Programma overzicht
Succes heeft u zelf in de hand! Maar komt niet vanzelf zoals u weet. Als ZZP' er weet u dat ook.
Of nu nog gaat starten of al actief bent als ZZP' er iedere dag is een uitdaging en verrassing.
En dat is precies waarom u gekozen heeft voor het zelfstandig ondernemerschap.
Een eigen bedrijf runnen vraagt specifieke vaardigheden om succesvol te zijn.
Naast uw vakinhoudelijke kennis en ervaring moet u ook de nodige commerciële vaardigheden u eigen maken.
Daar helpen we u graag bij.
Wat zijn de commerciële aspecten die er toe doen voor uw succes als ZZP'er ?
Maak uw keuze uit de onderstaande onderwerpen.
U leert en oefent in iedere ZZP trainingsessie van 4 uur minimaal 3 verkoopaspecten die er echt toe doen.
1. Hoe komt u in contact met nieuwe klanten
- De 8 hoofdfasen van het professionele verkoopgesprek
- Wat is klantgerichtheid en waarin maakt u het verschil t.o.v. de concurrentie
- De juiste voorbereiding op het verkoopgesprek, waaruit bestaat die
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de branche en bij uw klant / prospect
- Voorbereiden van afspraken voor de komende periode voor meer rendement.
2. Hoe komt u aan tafel bij uw klant / prospect.
- De 8 stappen van het telefoonscript
- Maken van een telefonische afspraak met bestaande en nieuwe klanten
- Omgaan met bezwaren aan de telefoon
- Maken van een telefonische afspraak én omgaan met bezwaren
- U heeft een afspraak, wat wel en niet te doen
- Maken van de afspraakbevestiging per mail en / of brief.
3. Hoe achterhaalt u de ware klant behoefte.
- De verschillende vraagstellingtechnieken
- Koopmotieven, wat zijn de rationele én emotionele motieven
- Wat is de echte klantbehoefte en hoe komt u daar achter
- Wat wil de klant nu eigenlijk
- Waarom koopt de klant nog niet bij u?
- Hoe achterhaalt u hoeveel budget er beschikbaar is
- Wie neemt uiteindelijk de beslissing, en hoe komt u daar achter
- Wat zijn de criteria om de opdracht binnen halen.
4. Presenteren met succes van uw voorstel?
- Presenteren in de vlieger structuur van uw product en dienstverlening
- Demonstreren van de oplossing op onderscheidende wijze
- Wat zijn de kenmerken en aansprekende voordelen van uw product en uw bedrijf
- Hoe helpt u uw klant / prospect in te stemmen met uw voorstel.
5. Inspelen op gedrag. Hoe doet u dat? En wat zijn uw commerciële kernkwaliteiten?
- Zicht krijgen op hoe u zelf overkomt bij anderen, klanten en uw collega’s
- Herkennen van de verschillende gedragsvormen bij de klant
- Uw presentatie aanpassen aan het gedrag van uw klant
- Weten om te gaan met dominant, sociaal en afstandelijk gedrag.
- Oefenen met de verschillende vormen van gedrag.
6. Hoe presenteert u klantgericht uw prijs en condities?
- Prijspresentatie, de 6 verschillende vormen
- Presenteren van uw prijs
- De condities van uw organisaties klantgericht verwoorden
- Presenteren van de offerte bij de klant / prospect
- Herkennen van koopsignalen en daar professioneel op inspelen.
7. Resultaatgericht het verkoopgesprek afsluiten. Hoe en waarom zo!
- Bezwaren overwinnen
- Afsluiten van het verkoopgesprek
- Nazorg = Voorzorg
- Omgaan met klachten
- Klantgerichte nazorg.
8. Ontvangst van klanten / prospects op kantoor of aan huis. Waarin maakt u het verschil?
- De “tent” is net zo belangrijk als de vent of het "gebouw" en de vrouw
- Waarin maakt u het verschil
- Uw toevoegende waarde bij klantontvangst op de zaak
- Gastheer zijn, wat betekent dat
- Hoe overtreft u de verwachtingen van de gast(en)
- Wat zijn de doelstellingen van uw bezoeker en van u
- Presenteren voor kleine (2-5) en grote gezelschappen
- Rondleiden door de zaak, wat wel en niet te doen
- Afsluiten en vervolg actie
- Afscheid nemen en follow-up.
9. Succesvol demonstreren | testen | proefopstelling. Wat komt daarbij kijken
- Waarom testen?
- Hoe zet u een proef op
- Wat spreekt u van te voren af
- Hoe evalueert u tussentijds en na afloop
- Hoe zet u een resultaatgerichte demonstratie op
- Wie doet mee, wie zijn uw concurrenten
- Wat wel en wat zeker niet te doen bij een demonstratie.
10. Klantgericht communiceren per mail of brief.
- Hoe schrijft u een commerciële brief
- E- mailen op klant- en onderscheidende wijze
- Reageren op aanvragen via de mail, per telefoon
- Bellen en mailen naar aanleiding van een aanvraag.
11. Offertes schrijven die scoren.
- Standaard offertes scoren niet, wat moet u doen
- Hoe schrijft u een aansprekende opening
- Hoe houdt u de aandacht vast van de lezer
- Welke persoonsvorm spreekt wel aan
- Hoe omschrijft u klantgericht uw prijs en condities
- Hoe helpt u uw prospect / klant om in te stemmen met uw offertevoorstel
- Afsluiten van de offerte en het initiatief behouden. Hoe doet u dat?
- Opvolgen van de offerte. Hoe doet u dat succesvol.
- De kracht van e-mailen en offreren.
12. Leren acquireren. Nieuwe klanten werven hoe doet u dat?
- Wat is het succes achter professioneel acquireren
- Welke vormen zijn succesvol en welke past het beste bij u
- Hoe doet u acquisitie aan de telefoon en hoe via de mail
- Wat is de beste ‘binnenkomer’ aan de telefoon
- Hoe krijgt u de aandacht en hoe kruipt u in de huid van de prospect
- De rode loper uitleggen voor u zelf hoe doet u dat.
13. Verkopen op beurzen. Hoe maakt u van uw beursdeelname een succes?
- Wat zijn uw doelstellingen
- Uw succes wordt bepaald voor 30% in de voorbereiding
- Wat moet u 6 weken voor de beurs geregeld hebben
- Hoe haalt u bezoekers uit het gangpad uw stand in
- Hoe spreekt u bezoekers klantgericht aan
- Waarom met u in “zee”gaan en niet met uw buurman
- Met wie heeft u te maken. Een beslisser of een beïnvloeder en hoe komt u daar achter
- Het succes achter een goed beurs formulier
- Demonstreren en afsluiten op de beurs, hoe doet u dat
- Afscheid nemen en opvolgen
- De juiste bedankbrief. Wat wel en niet noemen.
14. Aanvragen via Internet. Hoe krijgt u een TopPositie binnen Google?
- Uw website is uw visite kaartje. Maar krijgt u ook aanvragen?
- Wat moet u doen voor een TopPositie binnen Google
- Hoe behoudt u die TopPositie
- Wat trekt bezoekers naar uw site en wat juist niet
- Het belang van de juiste Key Words
- En de meest pakkende omschrijving.
Wat mag u verwachten?
Kenmerkend voor de Resultit individuele ZZP'ers verkooptrainingen is de praktische toepasbaarheid in de dagelijkse situatie. Veel oefenen, 80% van de trainingstijd, en aanscherpen van uw vaardigheden die het verschil maken waardoor prospects en klanten voor u en niet voor die ander kiezen. Veel tips en aanbevelingen om succesvol te zijn in het winnen en behouden van enthousiast terugkerende relaties. Dat is wat u mag verwachten van de individuele ZZP ' ers verkooptraining.
Vragen of even klankborden?
Bel 0575 56 64 13 of mail info@resultit.nl