Verkooptraining programma overzicht

Driedaagse verkooptraining of zes verkooptrainingen op de middag van 13:00 tot 17:00 uur.

In de verkooptraining gaat u actief aan de slag met de volgende onderwerpen:
Programma dag 1 en dag 2

  • Hoe ziet uw klantenportfolio eruit
  • Wat zijn uw commerciële kernkwaliteiten en hoe zet u deze maximaal in
  • Hoe herkent u het gedrag van uw klant en hoe komt u zelf over
  • Wie zijn uw belangrijkste relaties van morgen, de zelfde als vandaag?
  • Wanneer is een klant / prospect belangrijk, wat zijn de criteria
  • Hoe komt u aan tafel bij een klant of prospect
  • Uw eerste indruk, vaak bepalend voor het verloop van het gesprek
  • Op welke wijze zet u uw organisatie, producten en dienstverlening onderscheidend neer
  • Hoe achterhaalt u de echte klantbehoefte
  • Hoe herkent en speelt u in op koopsignalen
  • Hoe helpt u de klant om in te stemmen met uw voorstel.

Programma dag 3

  • Communiceren met uw klant of prospect, per mail en telefoon
  • Omgaan met vragen en bezwaren
  • Uw voorwaarden, prijs en condities klant- en resultaatgericht communiceren
  • Offreren, hoe schrijft u een offerte die scoort en voorkomt u teleurstelling door afwijzing
  • Demonstreren van uw product en of dienstverlening
  • Afsluiten van het verkoopgesprek, afsluitechnieken anno nu
  • Nazorg, hoe houdt u contact en bouwt u relaties verder uit. Van C naar B en van B naar A klanten
  • Plannen en organiseren, waar besteedt u uw tijd en aandacht aan
  • Presenteren voor kleine en grote gezelschappen
  • Doelstellingen formuleren in overleg met de klant en evalueren / bijsturen
  • Balans brengen tussen werk en prive waardoor beide tot hun recht komen. TCM (Time & Customer Management)

Terug naar verkooptraining

Inkoop proces van de klant

Contact

SALESTRAINING NEDERLAND

   0575 56 64 13
Contact 
 
Door onze site te gebruiken gaat u akkoord met het privacy beleid. 
Copyright Sales Training Nederland | Website door: IZI Services webdesign | Sitemap